DUBBELTUPP I RÄPP!

OZONE FUKKAZ är som en hel drös andra artister & grupper signade på BABA recordings & de är nog mina favoriter typ. Även om de är lite mer doldisar, något som jag härleder till att de är bosatta i Göteborg istället för svensk musik & medias epicenter Estockholmo. Här i alla fall deras senaste alster & ännu en i raden av obegripliga titlar Foulängz (Guitarr Sturääng). Inte det minsta nyskapande någonstans men vittnar på en god kännedom av hiphophistoria & framförallt ett lekfullt & oerhört bra hantverk. Lekfull & bra rap till lika bra beats. Detta osar The Pharcyde´s första album Bizarre ride II the Pharcyde för mig & jag tycker det är helt enkelt svinbra.

 

Antone Mecca – Monkey Biz (feat. Progress) prod. Blezz

Jag vet inte så himla mycket om ANTONE MECCA. Men facebook säger att han bor i Linköping (tips till alla, gör det lätt för folk att hitta er på nätet. Ni vill att folk ska hitta er & er musik gissar jag.) I alla fall så är det ett par vänner från Norrköping som är inblandade & som måste representeras. Blezz & Kush som står för produktion & ljudbild. Precis som Ozone Fukkaz låten är inte detta särskilt nyskapande men det behöver inte allt vara. Här handlar det också om gediget hantverk & kärlek till hiphop av den gamla skolan. Trevligt på alla sätt och vis.

//KK

Kommentera

