URBAN FRIDAY!

PUSHA T – NUMBERS ON THE BOARDS

Pusha T har strösslat ett spår av supertynga låtar efter sig senaste åren som jag älskar & denna skäms inte heller. Så här startar man en helg.

 

MIGUEL ft. KENDRICK LAMAR – HOW MANY DRINKS? RMX

Jag är precis som hela världen just nu helt för den nya vågen av soulartister & rappare. Det känns som att det finns lite substans i musiken & det ska premieras. Här förenas två av de största från senaste årets hype i en härlig smetig historia.

 

J. COLE ft. MIGUEL – POWER TRIP

När jag ändå är inne på spåret så kör vi en till av senaste årens snubbar som sprängt upp på ”mainstream”scenen. Återigen med tidigare nämnda Miguel. Rappen är ganska generisk i viss mån men en sak är att den påvisar ett riktigt jävla bra hantverk & det är något jag uppskattar hos en rappare. Det & vad som verkar vara svårare än väntat, förmågan att välja produktioner. Något som alla de exempel jag postat idag påvisar.

Trevlig helg!!

//KK

Kommentera

