WEEKLY UPDATE!

BANKS – Fall Over (Djemba Djemba Remix)

Denna drömska bit är så jävla fet även om det fullkomligt översvämmas med denna typen av musik så har jag inte riktigt fått nog än. Ändock en fet bit av producenten Djemba Djemba.

 

INFUZE – Get Enough

Från superbloggen THISSONGISSICK släpps denna dänga som de vill benämna som futuretrap. Mitt genrehat ökar dag för dag så jag bryr mig inte riktigt men för diskussionens skull hör jag tydliga referenser mot mer ”big room” orienterad sk EDM. Dub & brostep influenserna. House/electroflörtarna soundmässigt. En sorts brotrap kanske. Ett yttrande jag antagligen skulle kunna få spö för. Ganska stämningsfull lite bit.

 

GRANDTHEFT & SMALLTOWN DJ´S – Get Based

Det här lilla skakiga mästerverket är helt upp min gränd. Skakigt, basigt & party. Grandtheft har jag haft koll på länge & varit ett fan men de tillfälliga vapendragarna Smalltown dj´s, ett namn jag klart & tydligt kan relatera till, har jag ingen noggrannare koll på. Men efter detta så ska jag se till att få det.

 

BLACK MADONNA

Vid det här laget har de svenska projektet Black Madonna levererat några riktigt stabila låtar. De visar en lite större experimentlusta & jag gillar verkligen vart detta är på väg. Mycket kompetenta insatser på både sång 6 produktion. Ser fram emot mer.

 

TAI & DIPLO -Booty Drop

Det är helt omöjligt att hänga med i Diplo´s produktionstakt. Nu har han teamat upp med för mig okända TAI & gjort denna stänkare. Hetsig sak som inte är så dum alls.

//KK

Kommentera

